andra i sjunde 09 - liseberg!

Vart och gå upp tidigt för att fara på universeum kl 10 då dom öppnade var det som tänkt, ,men vi sov lite längre och tog god tid på oss så vi var kanske i stan 10. Och jag känner ju till "allt" här i GBG så jag gjorde upp en plan för hur vi skule ta oss till UNIVERSEUM(som förövrigt just ligger brevid liseberg som vi skulle in på sen) Med att vi skulle gå in till stan -> köpa gbg passet -> ta spårvagnen till universeum. Och mamma fattade först itne hur det skulle gå till så jag vart skit arg, sen insåg hon att jag hade rätt  haha. Så vi köpte gbg passet som gör att man får massa rabetter och får åka gratis med lokaltrafiken och fritt inträde på gbg och universeum.  Så då for vi på universeum och det var typ ändå intressant och lite små roligt. Yog typ hur lång tid som hellst känndes det som. Där vid 2 kom vi till liseberg där vi köpte 2 dagars åkband! och så gick vi runt och åkte massa banor, här kommer ordningen och lite kommentarer.:
Lisebergs banan - tycker itne att den rä så jätte farlig eller läskig, den funkar.
Upp swinget - en av dom härligaste baborna på liseberg, är typ som en gunga och man åker så man ser typ 50 m ner till marken(okejokej jag kanske överdriver lite men schhh!)  jätte jätte härlig, och jätte "läskigt" att man bara sitter fast över typ höften, det är inget runt överkroppen. (gabriella ville aldrig mer åka den. )
Frittfall - "jag vill ner, jag vill ner, jag vill ner, ........ elelr vänta nu lite, jag vill inte ner!!!" är typ mina tankar när man åker uppåt, jätte härlig känsla när "magen kommer efter, att den som inte hänger med." fast den åkte inte gabbie eller linnea. så jag och cornelia begav oss av upp dit. (gabbie och linnea åkte pariserhjulet)
Hanghai -  rolig, fast lite tråkig, inte så mycket "läskig"
Släng gungan - bara linnea som hade åkt den och peppade emd oss andra. Cornelia började bara må dåligt och jag tyckte den var "härlig" men iten så rolig direkt ahha, jag vill att det ska gå fort och man ska få den där "kittliga" känslan i magen.
Balder - Älskarälskaälskar banan, så otroligt härlig och rolig och har ingen dålig kommentar. ( elelr det enda är att det är lång väntetid)
kanonen - den enda bana som man åker upp och ner och den enda berochdal bana som jag någonsin skrikit i. ÄLskar den LOVE IT.! ( gabbie och linnea gick ocj åkte flumride.
Spin rock - man snurrar runt runt och upp och enr, kung!
Juke box -
bilar som snurrar runt runt runrt runt medan man får lyssna på gammaldags musik.
Kållerado -  vattenbana där man blir blöt...... I dislike... men den är ändå king"
Kaninturen - mysig liten "kärleksbåt" som åker runt i en liten "älv" haha mysigt mysigt!

Aja , sen så köpte jag en ROSA COWBOY HATT! alla glodde som faaan på mig när jag gick förbi och alla gammlingar kolalde på mig som om jag avr typ ett missfoster.... haha sen fick jag världens busvisslingar av ett italienskt fotbolls lag som vinkade till mig hiihhi, busigt lixom. 

Sen så fot vi hem och vi skulle ta spårvagnen, och när vi gick på spårvagnen så vare en kille som ba : "du har en rosa hatt på skallen!" jag ba: " nää har jag?" och så satt vi breve killarna typ och dom började kaxa jätte mycket så jag och linena kaxxade ju tillbaka. sen så ville dom ha en ursäkt av mig och sa hela tiden:" ,säg förlåt, säg förlåt!", men hallå? vad hade jag att säga förlåt för?! så jag bara kaxxade tillbaka. Sen sa dom ba:" du ser ut som en snäll liten häst"    Jag ba: " jag är inte hästen, jag är den som rider.!"  och dom fattade ty ingenting och ba : "jaha...?" ahhaha fail så vi ba: "hur gammla är ni egentligen?" dom ba: "fjorton"   .. HAHA så jag ch Linnea tyckte inte de va konstigt att dom inte fattade, för dom var ju för små, men dom sa att dom fattade. Dom tyckte att vi hade härlig dialekt och undrade vars vi var från och dom var tydligen från Karlstad, och vi ba: "vars ligger de?" haha geografin ♥!  ajja dom kunde iallafall inte släppa att jag hade en rosa hatt och tyckte det var skit kul. Dom var hur som hellst as härliga och stört sköna! OJAAA LIXOM! fast dom var små haha.

Sen så for vi och handlade och åt kvällsmat/middag ich här är jag nu och har som sagt skrivit allt för långt för att någon ska orka läsa det, så jag aavslutar här och nu genom att säga :

PEACE OUT!


 

Kommentarer
Postat av: linnea

alltså kung L;)

läste allt!!

2009-07-03 @ 01:33:41
URL: http://ghostflower.blogg.se/
Postat av: aljh,-

"Så vi köpte gbg passet som gör att man får massa rabetter och får åka gratis med lokaltrafiken och fritt inträde på gbg och universeum."



HANNAH!? FRITT INTRÄDE PÅ GBG ;)... Haha, vi är rätt söta!

2009-07-08 @ 01:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0