Kul kemi ;)

För dom som e nyfinkna och vill lära sig i helt teoretiska syften så fortsätt läsa.


För att kunna göra svartkrut så behövs kemikalierna:
- Kaliumnitrat ( KNO3 )
- Svavel ( S )
- Kol ( C )
- Ett ämne som har låg kokpunkt, ( för att återkristalisera kaliumnitratet ) T ex Aceton..

Sen vill jag påpeka att tillvärkande och innehav av svartkrut är olagligt och pga detta så kommer inte tillvärknings processen nämnas. 


MvH Marcus


Pga tjat och åter tjat så tvingas jag tilläga den här meningen ;) ^^ Hannah' s blogg ÄGER,.. fortsätt läsa så kommer det kanske fler roliga kemi lektioner,.. .:P


haha marcus jag sa alrdig att du skulle skriva att min blogg äger, det kom du på själv? (;
//HannaH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0